Celem każdej marki jest zyskanie prestiżu i stworzenie silnej pozycji na rynku. Do budowania wizerunku niezbędna jest atrakcyjna i funkcjonalna strona internetowa. Witryna www jest nie tylko doskonałą formą reklamy, ale także sposobem na zdobycie zaufania potencjalnych klientów

Strona www to już nie tylko standard, ale konieczność. Profesjonalna witryna oprócz tego, że umożliwia zaprezentowanie oferty szerszemu gronu jest także efektywną platformą promocji i kontaktu z odbiorcą. Stanowi rodzaj wirtualnej wizytówki, która zachęca potencjalnych klientów do nawiązania współpracy z daną marką.
Aby witryna firmowa mogła zainteresować odbiorcę powinna spełniać określone kryteria. Ważne, by jej interfejs wywołał w użytkowniku jak najbardziej pozytywne wrażenia. Strona musi być przede wszystkim przejrzysta i prosta w obsłudze. Kluczowa jest również odpowiednia domena, która w znacznym stopniu wpływa na skuteczność promocji w Internecie. Adres witryny powinien być krótki, wprost nawiązywać do nazwy firmy czy charakteru prowadzonej działalności. Pamiętajmy jednak, że pierwszym aspektem, na który zwracają uwagę internauci jest przede wszystkim wygląd. Design odgrywa jedną z bardziej istotnych ról w projektowaniu witryn www. Odpowiednio dobrane kolory, font oraz układ treści i grafik, oprócz tego, że ułatwiają czytanie i przeglądanie strony tworzą także element wizualny, wpływając na estetykę całości. Szata graficzna musi być dopasowana do specyfiki branży i grupy targetowej. Akcenty kolorystyczne powinny podkreślać charakter działalności i kojarzyć się z logo firmy. Bardzo istotną kwestią jest także responsywność witryny. Strony www coraz częściej wyświetlane są na urządzeniach mobilnych, dlatego powinny elastycznie dopasowywać się do ekranu smartfona czy tabletu, z którego korzysta użytkownik. Responsywność wpływa także na pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce Google.
Dobra strona internetowa, aby móc zainteresować klienta, powinna posiadać atrakcyjną, oryginalną zawartość. Zamieszczane komunikaty muszą być nie tylko jasne i wiarygodne, ale również praktyczne i perswazyjne. Internauci potrzebują treści, które dostarczą im interesujących, użytecznych wiadomości, a nie pustych frazesów. Witryna internetowa firmy musi zatem prezentować dużo szerszy zakres informacji, niż dane kontaktowe i krótki opis działalności. Klient odwiedzając stronę powinien mieć możliwość szybkiego i łatwego zapoznania się z historią marki, jej doświadczeniem, osiągnięciami oraz korzyściami, jakie płyną ze współpracy. Aby nie przytłoczyć odbiorcy ilością komunikatów, ich liczba musi być wyważona. Obecnie niezwykle istotnym elementem witryny jest także blog, który pełni rolę głosu firmy. To łącznik pomiędzy marką, a obecnymi i potencjalnymi klientami. Regularnie prowadzony i aktualizowany, oprócz tego, że prezentuje branżowe nowinki i przyciąga klientów, wpływa również na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce. Pamiętajmy – Google lubi i docenia świeży content. Kolejnym kluczowym aspektem jest powiązanie strony z mediami społecznościowymi. Social media z powodzeniem wspierają treść. To narzędzia, dzięki którym dotrzemy do większej grupy odbiorców i zaprezentujemy nasze towary lub usługi. Internet tworzą ludzie, a Facebook czy Twitter z pewnością ułatwią interakcję z użytkownikami. Dobra zawartość obroni się sama, ale czasem warto jej trochę pomóc.
Najprostszą witrynę możemy stworzyć samodzielnie, jednak aby strona nie zginęła pośród konkurencyjnych pozycji, jej wykonanie warto powierzyć profesjonalistom. Osoby, które zawodowo zajmują się projektowaniem stron internetowych oprócz tego, że są na bieżąco z najnowszymi trendami, sprawią również, że wirtualna wizytówka firmy będzie atrakcyjna zarówno pod względem wizualnym, technicznym, jak i użytkowym. Webdesignerzy z pewnością zadbają także o jej odpowiednie pozycjonowanie i wsparcie optymalizacji pod kątem SEO. Nie bójmy się inwestować w profesjonalną stronę www. Pamiętajmy, że raz stworzona i regularnie aktualizowana witryna będzie pracowała i zarabiała dla naszej firmy przez cały czas. Nowoczesna strona internetowa jest atrybutem marki, świadczy o właściwym podejściu do biznesu i klienta. Można prowadzić firmę bez posiadania witryny www, ale… czy warto?